Umiejętności miękkie kluczem do profesjonalnej obsługi klienta

Coraz częściej słyszy się o tym, że nawet urzędnicy państwowi, mający do czynienia z klientami, powinni uczestniczyć w specjalnie dla nich stworzonych szkoleniach. Bo szkolenia miękkie z jednej strony uczą, jak sobie radzić z tak zwanym trudnym czy wymagającym klientem, a z drugiej to również nauka asertywności.

szkolenie miękkieSzkolenia dla urzędników to także szereg szkoleń specjalistycznych. Na pewno każdemu pracownikowi przydaje się aktualizacja posiadanej wiedzy, zwłaszcza wtedy, gdy zajmuje się on obsługą klientów, a w jego dziedzinie przepisy prawa zmieniają się czasem nawet kilka razy w ciągu roku. Szkolenia takie pozwalają na umiejętne wykorzystywanie czasu w pracy – wiedza, jak zarządzać sobą w czasie i jak zarządzać sobą w stresie przydaje się nie tylko w pracy. Równie przydatne mogą być umiejętności z zakresu negocjacji czy obsługi klienta, które można z powodzeniem wykorzystywać także podczas zakupów czy w stosunku do swoich najbliższych.
Ważne są również szkolenia, które pozwalają urzędnikom podnosić własne kompetencje, nie tylko zawodowe. Niektórym pracownikom, zwłaszcza narażonym na wypalenie zawodowe, może się przydać szkolenie z zakresu motywacji i coaching, przeprowadzony przez profesjonalistę.

Pracownicy, którzy mają na co dzień do czynienia z cudzoziemcami, mogą potrzebować wsparcia w zakresie kontaktów z przedstawicielami innych narodowości i kultur. Ich klientom na pewno przydadzą się szkolenia z języka polskiego, bardzo często wymagane przy staraniu się o kartę pobytu czy o pozwolenie o pracę. W tym przypadku wystarczy, że urzędnik będzie znał zakres tematyczny takiego szkolenia.