Reklama efektywna czy efektowna?

Reklama jest tak skomplikowanym zagadnieniem i uwarunkowanym od bardzo dużej ilości czynników, że praktycznie nie da się wskazać jednej właściwej recepty na sukces w tym kierunku. Można przeczytać wszystkie dostępne poradniki o reklamie i marketingu, można skończyć specjalistyczne studia w tym kierunku, ale nadal nie mamy gwarancji, że nasza reklama zadziała w sposób który oczekujemy.

Jaka reklama jest lepsza w dzisiejszym świecie?

pinsIm większe kampanie tym większe ryzyko, gdyż koszty na reklamę są wtedy ogromne, a wtedy kluczowe jest odpowiednie jej zaplanowanie oraz dobór kanałów, którymi reklama pójdzie w świat. Zdarzało się nieraz, że źle poprowadzona duża kampania reklamowa powodowała często kłopoty finansowe przedsiębiorstw, gdyż kampania reklamowa praktycznie nie zadziałała mimo wydania na nią dużych nakładów i zatrudnianie do niej rozpoznawalnych postaci a także nałożenia nakładów na znaczki reklamowe. Rodzi się zatem pytanie czy reklama powinna być efektywna czy efektowna. Tak naprawdę to nie ma odpowiedzi na to pytanie gdyż są dowody na to, że czasami lepiej działa reklama efektywna, a czasami lepiej zadziała reklama efektowna, która jest często kontrowersyjna, często szokująca i mamy z nią do czynienia niemalże na każdym kroku. W jednym przypadku taka reklama może powodować zniechęcenie klientów do marki, a nawet konieczność jej wycofania z mediów, a w innym przypadku zadziała nawet jeśli będzie emitowana przez krótki czas gdyż o reklamie będzie się dużo mówić, a w świecie marketingu jedną z ważniejszych zasad jest zasada brzmiąca „nieważne jak mówią, ważne, że mówią”.

Kampania efektywna nie jest może tak porywająca i przyciągająca uwagę jak kampania efektowna, ale umiejętnie poprowadzona, może trafić do szerokiej grupy klientów. Ciekawym pomysłem jest np. rozdawanie klientów drobnych upominków jakimi mogą być np. pinsy i znaczki firmowe. Pinsy metalowe, pinsy firmowe i pinsy reklamowe są dostępne na zamówienie.