Kupujemy pompę PSG

Dostępna na rynku pompa PSG jest to model pompy, który jest stosowany od 2002 roku w pojazdach marki Opel oraz Saab. Tym, co odróżnia ten model pompy od poprzednich, jest zastosowanie sterownika PSG 16, który łączy w sobie funkcje sterownika pompy wraz ze sterownikiem silnika ECU. Jest to rodzaj komputera, który w swojej wewnętrznej pamięci ma wszelkie dane identyfikacyjne pojazdu, kod synchronizacji immo, a także oprogramowanie konkretnego modelu.

Naprawiamy pompę PSG 16

Pompy PSG 16 SaabNa chwilę obecną niewielka liczba warsztatów specjalizujących się w usługach naprawy pomp wtryskowych zajmuje się również naprawą mechaniki czy elektroniki. Zaawansowana elektronika oraz konieczność zaprogramowania sterownika do konkretnego modelu pojazdu powoduje komplikacje na etapie stosowania części używanych. Wynika to również z faktu, że na rynku znajdziemy wiele pomp oznaczanych różnorodnymi numerami pojazdów oraz marek czy silników o odmiennej pojemności. Pompy PSG 16 Saab można naprawić w profesjonalnej firmie. Niektóre z nich posiadają do perfekcji opanowaną kwestię programowania takiego sterownika PSG 16 pod konkretny model pojazdu, jak również umożliwia dokonywanie modyfikacji oprogramowania dotyczącego przyrostu mocy, programowego usuwania zaworów EGR czy innych powstających usterek. Chociaż producent tej pompy dotąd nie udostępnił technologii naprawy, wiedza nabywana latami i doświadczenie pozwalają na ich skuteczną regenerację.

Jedynie profesjonalne warsztaty zajmują się usługami naprawy i programowania elektroniki PSG 16. Najczęstszym objawem uszkodzeń sterownika są pojawiające się błędy, które cechuje brak możliwości uruchomienia samochodu, szarpaniem silnika, generowaniem błędów przepływomierza, immo i tym podobnych. Często problemy te pojawiają się na rozgrzanym silniku, a w niektórych przypadkach konieczna jest również mechaniczna regeneracja pompy.