Czym jest dropshipping – sprzedaż b2b

sprzedaż b2bDropshipping to termin oznaczający model logistyczny sprzedaży. Chodzi oczywiście o sprzedaż b2b, która polega na tym, iż wysyłka towaru jest wykonywana przez dostawcę, a dokładniej: klient zamawia w danym sklepie internetowym towar. Ten nie znajduje się w magazynach firmy, ani w sklepie stacjonarnym danego sprzedawcy, lecz w magazynach dostawcy/hurtownika. Sklep zbiera wyłącznie zamówienia i przesyła je do dostawcy, który potem wysyła towar do klienta.

Proces ten wydaje się dość skomplikowany, gdyż wymaga dobrej komunikacji. Ma jednak wiele zalet, które docenią zgłasza firmy nieposiadające magazynów lub takich, które sprzedają ograniczoną ilość towarów, a ich gromadzenie jest przede wszystkim zbyt kosztowne. W ten sposób pomijany jest również koszt za przesyłkę towaru do siedziby danej firmy.
Największą zaletą tego modelu logistycznego jest minimalizacja kosztów oraz szybsza dostawa zamówionych produktów, jak również brak problemów z magazynowaniem zgłasza produktów o dużych rozmiarach. Ogranicza to też koszty za wynajem magazynu i problemy z wysyłką. Firma może skupić się tylko na obsłudze klienta i zbieraniu zamówień.
Uważa się jednak, że ten sposób ma swoje minusy. Jest to przede wszystkim brak pewności, że zamówienie dotrze do klienta. Często bowiem podczas realizacji zamówienia, a dokładnie wysyłki pojawiają się pomyłki i zagubienie faktury z zamówieniem.

Czasami też zdarza się, że w sklepie dany produkt jest dostępny, a w hurtowni został wyprzedany. Pojawiają się niedomówienia. Problem może stanowił również kontakt między sklepem, a hurtownią. Jeśli nie przygotowano dobrego systemu komunikacji, wtedy współpraca może źle przebiegać, a klient, który w teorii jest najważniejszy jest pokrzywdzony. W ten sposób klienta traci nie tylko sklep, ale również hurtownia. Dlatego przed przystąpieniem do współpracy z daną firmą na zasadzie dropshippongu należy upewnić się, że ta firma stawia na wysoki standard obsługi klienta i realizacji zleceń.